Joga dla biegaczy w Yoga Medica

Opierając się na naszym wieloletnim doświadczeniu w rehabilitacji urazów sportowych proponujemy Wam nowe sesje w Yoga Medica – przygotowanie narządu ruchu do treningu biegowego.

Jogging stał się ostatnio bardzo popularny w Polsce. W naszym ośrodku często konsultujemy pacjentów z bólami przeciążeniowymi stawów skokowych, kolan, czy kręgosłupa lędźwiowego które, jak donoszą sami pacjenci, powstały po intensywnym, amatorskim treningu biegowym.

Dlaczego joga dla biegaczy?

Organizm osoby trenującej bieganie, jest narażony na bardzo duże obciążenia – dotyczy to wszystkich układów naszego ciała, w tym przede wszystkim układu ruchu. Brak odpowiedniego przygotowania do treningu, może doprowadzić nie tylko do przeciążeń, ale i poważnych urazów. W celu zapobieżenia tego typu problemom przygotowaliśmy specjalny program ćwiczeń w oparciu o techniki jogi. Jest on skierowany do wszystkich osób, które chcą zacząć biegać, regularnie biegają oraz wszystkich uprawiających inne dyscypliny sportowe, w których liczy się szybkość i wytrzymałość.

Jak wyglądają zajęcia?

Sesje jogi zostały zaplanowane tak, aby podczas wykonywania asan (pozycji jogi) zaangażować główne mięśnie i całe grupy mięśniowo powięziowe, które poddane są szczególnie silnej presji w trakcie biegania. Zajmiemy się przywracaniem prawidłowego napięcia w obrębie mięśni trójgłowych łydek, mięśni kulszowo goleniowych, mięśni czworogłowych, przywodzicieli bioder, czy mięśni biodrowo lędźwiowych. Oznacza to, że będziemy pracować nad wzmacnianiem kluczowych elementów, ale i nad przywracaniem prawidłowej długości określonych struktur w celu zapobiegania uszkodzeniom. Zajęcia będą dodatkowo rozszerzone o techniki fizjoterapeutyczne i elementy autoterapii. 

Z punktu widzenia fizjologii wysiłku, wstępnie rozciągnięty mięsień generuje kilkanaście procent więcej siły w następującym po nim wysiłku koncentrycznym. Poprzez przywracanie optymalnej długości mięśniom, zapobiegamy m.in przeciążeniom i naderwaniom ścięgien, czyli miejsc przyczepu mięśni do kości (takie urazy są bardzo bolesne i powodują najczęściej wielomiesięczne przerwy w treningu).

Napięcia izometryczne o charakterze koncentrycznym i ekscentrycznym stosowane umiejętnie w asanach jogi w powiązaniu ze strukturalnym wyrównaniem w obrębie całego narządu ruchu oraz właściwy sposób oddychania – to wszystko wprowadza osoby biegające w inny wymiar tej formy treningu. Organizm staje się bardziej wydolny, lepiej skoordynowany i szybciej adaptuje się do treningu, jak również szybciej regeneruje. Żeby zapewnić wam jak najbardziej całościowy efekt nie zapomnimy na naszych sesjach o funkcji kręgosłupa i pozostałych stawów obwodowych.

Informacje praktyczne

  • Zajęcia zaczynają się już od maja!
  • Zajęcia odbywają się w Yoga Medica, ośrodku fizjoterapii jogą, w Warszawie na ul. Racławickiej 28
  • Aktualny grafik zajęć ośrodka Yoga Medica zawsze znajdziecie pod TYM LINKIEM
  • Informacje o cenniku zajęć przeczytacie TU
  • Jeśli przychodzicie do nas pierwszy raz, zachęcamy Was do zapoznania się z tą STRONĄ
  • W razie pytań lub wątpliwości zachęcamy do KONTAKTU

Zapraszamy serdecznie! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *